Ugrás a tartalomhoz
  • Rólunk
    • Hallgatók
    • Programkabinet
    • Board
    • GY.I.K.
    • Céljaink
  • Hírek
    • Képzés
    • Közösség
    • Beszámoló
    • ÚtOn
  • Szakmai anyagok
    • Interjú
    • Tollhegy
    • Nemzetközi sajtószemle
    • Könyvrecenzió
    • Jogász szemmel a világ
  • Podcast
  • About Us
    • Our Statement
    • Main Goals
    • Study Program
    • Leading Professors
    • Teaching Methods
    • Talent Program Internships
    • Contacts
  • Felvételi
  • Rólunk
    • Hallgatók
    • Programkabinet
    • Board
    • GY.I.K.
    • Céljaink
  • Hírek
    • Képzés
    • Közösség
    • Beszámoló
    • ÚtOn
  • Szakmai anyagok
    • Interjú
    • Tollhegy
    • Nemzetközi sajtószemle
    • Könyvrecenzió
    • Jogász szemmel a világ
  • Podcast
  • About Us
    • Our Statement
    • Main Goals
    • Study Program
    • Leading Professors
    • Teaching Methods
    • Talent Program Internships
    • Contacts
  • Felvételi
Instagram Facebook Youtube

Hackathon

Mentális egészség és jóllét a közoktatásban – Vigh Noémivel Barlay Bori beszélget

Aktuális podcastadásunk meghívott vendége Vigh Noémi iskolapszichológus, az Esztergom-Budapesti Főegyházmegye munkatársa, akit Barlay Bori, a Károli Gáspár Református Egyetem Angol–Média osztatlan tanári képzésén végzett, a

Tovább»
2025.05.10.

Nagykövetségi tapasztalatok Lisszabonban

2025 februárjától a Ludovika Collegiumnak köszönhetően lehetőségem nyílt arra, hogy fél éven át Magyarország Lisszaboni Nagykövetségén végezzek szakmai gyakorlatot. Nagy izgalommal és kíváncsisággal vártam, hogy

Tovább»
2025.05.07.

Egyensúlyteremtés a család és a munka között – az NKE konferenciáján jártunk

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kara szervezésében, a Széchenyi Díszteremben került megrendezésre a Diploma és gyermekvállalás című konferencia. A négyórás esemény során

Tovább»
2025.05.02.

Miért különleges egy tematikus ív az LC-ben? – Ökrös Fruzsinával és Mátó Grétával Gyűrösi Anna beszélget

Rendhagyó podcastadásunkban két meghívott vendég és egy moderátor beszélget: Ökrös Fruzsinát, a 2024. őszi Demográfia tematikus ív kurzusvezetőjét, valamint hallgatónkat, Mátó Grétit a közös tapasztalatokról Gyűrösi Anna

Tovább»
2025.04.26.

Húsvéti Tematikus Napok a Sárkeresztúri Jelenlét Ponton

2025. április 22-ét és 23-át a Sárkeresztúri Jelenlét Ponton töltöttük, a Húsvéti Tematikus Napok alkalmából. Sárkeresztúr egy Fejér vármegyében fekvő, nagyjából 2500 fős település, amely

Tovább»
2025.04.24.

„A fiatal generáció készen áll a globális kihívások megválaszolására” – sikerek a Ludovika Collegium 2025. tavaszi hackathonján

Április 11-12. között izgalmas ötletverseny zajlott a Ludovika Collegium falai között, ahol a párhuzamosan futó tematikus ívek, az Agrárium és vidékfejlesztés, valamint az ENSZ’80 kurzus

Tovább»
2025.04.17.

A Ludovika Collegium életében először került megrendezésre a Hackathon elnevezésű esemény, melyen a másodéves hallgatók tehették próbára tudásukat, kreativitásukat és tapasztalatukat. A verseny lényege, hogy a csapatoknak 24 óra leforgása alatt kellett teljesíteniük egy komplex feladatot, amelyet a határidő lejárta után szakmai zsűri előtt prezentáltak. A csoportok a féléves tematikus ívek mentén szerveződtek, így három klíma kurzusos, illetve kettő darab digitalizációs csapat állt össze. A félévben a klímaváltozással foglalkozó hallgatók feladata egy alternatív RRF terv (Magyarország Helyreállítási és Alkalmazkodási Terv) összeállítása volt, amely magába foglalta az agrár, közlekedés és energetika vetületét. A digitalizációs kurzuson résztvevőknek pedig egy edukációs stratégiával kellett előállniuk, amely implementálja az oktatásba a digitális világot. Két hallgatót (Békési Klaudia és Fodor Márk Joszipovics) kértünk fel, hogy részletezzék saját élményeiken keresztül az eseményeket és számoljanak be arról, hogy ők hogyan élték meg a versenyt.

Először a Hackathon alatt követett stratégiájukról kérdeztük őket. Klaudia csapata a feladat kézhezvételét követően összeállított egy menetrendet, ami tartalmazta az elvégzendő teendőket és a szükséges, előzetesen becsült időtartamot. A verseny során végig igyekeztek tartani magukat a kijelölt idősávokhoz, ami hozzájárult a feladat sikeres teljesítéséhez. Joszip digitalizációs csapata nagy figyelmet fordított arra, hogy megfelelő időközönként a munka során elegendő szünetet iktassanak be, mivel egyértelmű volt számukra, hogy a pihenés után sokkal hatékonyabban tudják ismételten felvenni a kesztyűt.

Klaudia véleménye szerint számára a legkiemelkedőbb körülményt a verseny során az jelentette, hogy nagyszerű csapattársakkal dolgozhatott együtt és a feladat elvégzése során is igazán intenzív eszmecsere folyt köztük. Joszip is osztotta ezt az álláspontot, kiemelte, hogy inspirálták egymást a társaival.

A csapatok számára kihívást jelentett, hogy a nagy mennyiségű elvégzendő feladathoz rendkívül szűkös időkeret társult, a 24 óra folyamán sokszor érezték lehetetlennek a teljesítést. Ami a szakmai fejlődésüket illeti, mindketten megemlítették, hogy a nagy mennyiségű szakirodalom áttanulmányozása jelentős mértékben hozzájárult a tárgyi tudásuk bővítéséhez, emellett pedig gyakorolhatták azt, a mai világban nem elhanyagolható képességet, hogy hogyan tudnak nagy nyomás alatt is teljesíteni.

Írta: Vida Bernadett Euniké
Fotó: Bódi Lóránt

Hasznos linkek

uni-nke.hu
Sütikezelési tájékoztató
Adatvédelmi tájékoztató

Kapcsolat

+36 1 432 9000 /20 885
info@ludovikacollegium.hu 

1089 Budapest, Diószegi Sámuel utca 30.
Gépjárművel a Sárkány utca felől megközelíthető.

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem weboldala sütiket használ a weboldal működtetése, használatának megkönnyítése érdekében. Bővebb információt a Sütikezelési Tájékoztatóban talál.
Elfogadom a javasolt sütibeállításokat