
Aktuális podcastadásunk meghívott vendége Vigh Noémi iskolapszichológus, az Esztergom-Budapesti Főegyházmegye munkatársa, akit Barlay Bori, a Károli Gáspár Református Egyetem Angol–Média osztatlan tanári képzésén végzett, a Ludovika Collegium aktív hallgatója kérdez.
- Hogyan látja a szakember a mentálhigiéné jelenlegi helyzetét a magyar közoktatásban, és miért fontos ez a téma a diákok és tanárok számára, különös tekintettel a mobilhasználat és a digitalizáció hatásaira?
- Milyen gyakorlati módszereket javasol az érzelmi intelligencia fejlesztésére az iskolákban, amelyek ellensúlyozzák a túlzott képernyőidő negatív hatásait?
- Miért fontosak a támogató társas kapcsolatok a diákok mentális egészsége szempontjából a közoktatási környezetben, mi jellemző a Z generációra?
- Milyen mentális kihívásokkal szembesülnek a tanárok a mai közoktatási rendszerben? Hogyan lehet őket támogatni?
- Milyen reménnyel tekint a jövőbe a mentális egészség és a nevelés területén, és mit üzen a hallgatóknak, akik ezen a területen dolgoznak vagy tanulnak?
Többek között ezekre a kérdésekre keresik a választ beszélgetőpartnereink, a mentális egészség tágabb kontextusára, társadalmi vonatkozásaira fókuszálva.

Az „Egyszeregy” podcast további epizódjai elérhetők streaming felületünkről.
Fotó: Szilágyi Dénes
Grafika:
Felvétel, vágás: Tinkó Máté