Ugrás a tartalomhoz
  • Rólunk
    • Hallgatók
    • Programkabinet
    • Board
    • GY.I.K.
    • Céljaink
  • Hírek
    • Képzés
    • Közösség
    • Beszámoló
    • ÚtOn
  • Szakmai anyagok
    • Interjú
    • Tollhegy
    • Nemzetközi sajtószemle
    • Könyvrecenzió
    • Jogász szemmel a világ
  • Podcast
  • About Us
    • Our Statement
    • Main Goals
    • Study Program
    • Leading Professors
    • Teaching Methods
    • Talent Program Internships
    • Contacts
  • Felvételi
  • Rólunk
    • Hallgatók
    • Programkabinet
    • Board
    • GY.I.K.
    • Céljaink
  • Hírek
    • Képzés
    • Közösség
    • Beszámoló
    • ÚtOn
  • Szakmai anyagok
    • Interjú
    • Tollhegy
    • Nemzetközi sajtószemle
    • Könyvrecenzió
    • Jogász szemmel a világ
  • Podcast
  • About Us
    • Our Statement
    • Main Goals
    • Study Program
    • Leading Professors
    • Teaching Methods
    • Talent Program Internships
    • Contacts
  • Felvételi
Instagram Facebook Youtube

Magas szintű szakmai teljesítmények a Ludovika Collegium hackathonján

Mozgalmas napok a Ludovika Collegium 2025-ös nyári táborában

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem tehetséggondozó programjának közössége, a Ludovika Collegium (továbbiakban: LC) immár harmadik alkalommal is korábban jól bevált helyen, a Víztudományi Kar (továbbiakban: NKE

Tovább»
2025.08.29.

Hogyan válaszolhat a nevelés a mai világ kihívásaira? – Dr. Pécsi Ritával Barlay Borbála beszélget

Aktuális podcastadásunk meghívott vendége Uzsalyné Dr. Pécsi Rita neveléskutató, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola főiskolai tanára, az Organikus Pedagógia Módszertani Központ vezetője, akivel Barlay Borbála,

Tovább»
2025.08.08.

A közösség ereje megmutatkozott az LC Szakmai napjain

A Ludovika Collegium június 29. és július 1. között tartotta Szakmai napok elnevezésű eseményét a kollégiumban, a Ludovika Campuson, valamint az Orczy Úti Kollégiumban. A

Tovább»
2025.07.04.

A kibertér pszichológiai hatásai – Dr. Császár-Nagy Noémivel Szilágyi Bori beszélget

Aktuális podcastadásunk meghívott vendége Dr. Császár-Nagy Noémi klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar egyetemi docense, akit Szilágyi Bori, az

Tovább»
2025.06.29.

Rekordszámú jelentkező a Ludovika Collegiumban

A szokásokhoz híven 2025-ben is egy rendkívül intenzív és változatos Felvételi napban csúcsosodott ki a Ludovika Collegium felvételi kampánya, amely március közepén vette kezdetét, ez

Tovább»
2025.06.13.

Globális dilemmák, külpolitikai erőterek és a mesterséges intelligencia – közéleti est Dr. Feledy Botonddal

A Ludovika Collegium közéleti estjén ezúttal Dr. Feledy Botond külpolitikai elemző, az LC Board tagja volt a vendég, akivel Ollár Richárd, az LC és a

Tovább»
2025.06.10.

Egyetemünk kiemelt tehetséggondozó programja, a Ludovika Collegium (LC) április 21-22-én rendezte meg hackathonját. A hackathon a Ludovika Collegium félévének egyik csúcspontja: a hallgatóknak 24 óra leforgása alatt kellett egy számukra ismeretlen kérdésre vonatkozóan javaslatokat és cselekvési tervet kidolgozniuk. A megmérettetésen az LC képzési filozófiájának megfelelően vegyes csapatok dolgoztak együtt, különböző tudományterületeken jártas hallgatók adhatták össze tudásukat egy konkrét feladat jegyében, gyakorlati célok elérésére.

Sajátos hackathon a Ludovika Collegiumé, hiszen egy féléves közös munkafolyamatba illeszkedik, úgymond az LC-kurzusok gyorsítópályájaként értékelhető. A keretet adó féléves témák ezúttal az Oktatási rendszer, valamint a Média és hírközlés voltak, a feladatkiírásokat a tematikus ívek kurzusvezetői állították össze.

Hogyan lehetne előmozdítani a társadalmi párbeszédet Magyarországon? – tette fel a kérdést Dr. Török Bernát, az Eötvös József Kutatóközpont Igazgatója, a Ludovika Collegium Média és hírközlés tematikus ívének vezetője. Szinte közhelyszerű a kérdésfölvetés, hogy a társadalom tagjai mennyire állnak valóban párbeszédben egymással: hírfogyasztási szokásaink gyakran egysíkúak, zárt hírbuborékok alapján tájékozódunk, visszhangkamrákban élünk. A csapatok feladata az volt, hogy a szabályozási oldal felől megközelítve vagy a technológia adta lehetőségeket felhasználva dolgozzanak ki cselekvési tervet a helyzet javítására.

Készítsenek javaslatot a köznevelési rendszeren belül tervezett értékelési rendszerre! – szólt a Dr. Baráth Tibor oktatási szakértő által megadott feladat. Az értékelési rendszert egy képzeletbeli, tudásalapú, nyersanyagban szegény ország vonatkozásában kellett megtervezni (design), létrehozni (implementation) és működtetni – külön kitérve a kormányzás funkcionális feladatának megszervezésére az említett szekvenciális fázisokban.

A feladatok ismertetése után a 4 fős hallgatói csapatok azonnal munkához láttak. A délután és az este során szakértői mentori segítséget vehettek igénybe, valamint elkölthették a hackathonokon szokásosnak nevezhető pizzavacsorát. A munka az Orczy-parkban, majd az LC épületében folytatódott egészen hajnalig. Reggel 9 órától pedig következtek a prezentációk a két szakterület képviselőiből álló vegyes zsűri előtt.

A hakchathon zsűrijének tagjai ezúttal Dr. Bitskey Botond, az Alkotmánybíróság főtitkára, Dr. Halász Gábor, az ELTE PPK professzor emeritusa, Dr. Kuslits Béla, a JESC ökológiai referense, Loboda Zoltán, a Digitális Jólét Nonprofit Kft divízióvezetője, Dr. Setényi János, az MCC Tanuláskutató Műhely igazgatója, valamint Dr. Ződi Zsolt, az EJKK Információs Társadalom Kutatóintézetének tudományos főmunkatársa voltak. A zsűritagok értő és támogató értékelésekkel segítették a csapatok munkáját. Nemcsak győztest hirdettek, hanem minden egyes csapatnak részletes és támogató értékelést adtak, tanácsokat a továbbiakhoz.

A legjobb közoktatási értékelési rendszert Dávid Levente (ELTE TTK), Molnár Tibor (ELTE TáTK), Pál Csaba (BCE) és Szalai Emília (NKE ÁNTK) dolgozta ki. Miután meghatározták az ideális értékelési rendszer alapelveit, kitértek a legfontosabb értékelési alrendszerek, az intézményi, az intézményvezetői, az oktatói és a tanulói értékelésre, illetve a vonatkozó adatalapú mérési lehetőségekre. Külön értékelte a zsűri, hogy nagy jelentőséget helyezett a csapat az implementáció megtervezésére, ami gyakran hiányzik a hasonló projektekből – nem csak az ötletversenyek esetén.

A Média és hírközlés kategóriában győztes javaslat, Fodor Márk Joszipovics (NKE HHK alumnusz), Schvitz Bettina Boglárka (NKE RTK), Seres Sára (NKE ÁNTK) és Vida Bernadett (ELTE ÁJK) projektje a tudatos médiahasználat eszközének kifejlesztését tűzte ki célul. A tervezett platform alapját a mesterséges intelligencia által szelektált RSS-hírfolyamok adják majd, amelyek összegyűjtik és kategorizálják az egyes eseményeket bemutató, eltérő narratívákat. Több csapathoz hasonlóan a győztesek is keresték a két nagy téma közti lehetséges találkozási pontokat, így koncepciójuk részeként egy középiskoláknak szóló, a közéleti témákkal kapcsolatos tájékozottságot előmozdító tananyagfejlesztési munka körvonalait is felvázolták.

Velkey György László, az LC programigazgatója, a hackathon főszervezője a bemutatókhoz kapcsolódó rövid köszöntőjében azt emelte ki, hogy a hackathon struktúrájában visszatükröződik a teljes LC-küldetés. A tehetséggondozáshoz ugyanis két dolog szükséges: munka és közösség, a hackathon pedig éppen erről szól, munkáról, együttműködésről, az eredmények megosztásáról és a visszajelzések beépítéséről. Biztosak vagyunk abban, hogy nagyon tanulságos volt az intenzív közös munka a résztvevők számára.

  • Írta: Hajnal Dominik
    Fotó: Frech Helga

    Hasznos linkek

    uni-nke.hu
    Sütikezelési tájékoztató
    Adatvédelmi tájékoztató

    Kapcsolat

    +36 1 432 9000 /20 885
    info@ludovikacollegium.hu 

    1089 Budapest, Diószegi Sámuel utca 30.
    Gépjárművel a Sárkány utca felől megközelíthető.

    A Nemzeti Közszolgálati Egyetem weboldala sütiket használ a weboldal működtetése, használatának megkönnyítése érdekében. Bővebb információt a Sütikezelési Tájékoztatóban talál.
    Elfogadom a javasolt sütibeállításokat