Skip to content
  • Rólunk
    • GY.I.K.
    • Hírek
    • Képzés
    • Közösség
    • Beszámoló
  • Szakmai anyagok
    • Tollhegy
    • Nemzetközi sajtószemle
    • Könyvrecenzió
    • Jogász szemmel a világ
    • Interjú
  • ÚtOn
  • Podcast
  • Felvételi
  • About Us
    • Our Statement
    • Main Goals
    • Study Program
    • Leading Professors
    • Teaching Methods
    • Talent Program Internships
    • Contacts
Menü
  • Rólunk
    • GY.I.K.
    • Hírek
    • Képzés
    • Közösség
    • Beszámoló
  • Szakmai anyagok
    • Tollhegy
    • Nemzetközi sajtószemle
    • Könyvrecenzió
    • Jogász szemmel a világ
    • Interjú
  • ÚtOn
  • Podcast
  • Felvételi
  • About Us
    • Our Statement
    • Main Goals
    • Study Program
    • Leading Professors
    • Teaching Methods
    • Talent Program Internships
    • Contacts
Keresés
Close this search box.
Instagram Facebook Youtube

Magas szintű szakmai teljesítmények a Ludovika Collegium hackathonján

A tehetség ünnepe – lezárult a Ludovika Collegium felvételi időszaka

2023.05.26.

Lezárult a Nemzeti Közszolgálati Egyetem kiemelt tehetséggondozó programja, a Ludovika Collegium hetek óta tartó toborzási kampánya. Az LC vezetése a Board-tagok és a közigazgatás magas …

Tovább →

Közösségiség és szakmaiság a Ludovika Collegium zárókonferenciáján

2023.05.25.

A Ludovika Collegium hallgatói 2023. május 19-re szervezték meg a 2022/2023-as tanév második szemeszterére reflektáló, azt összefoglaló zárókonferenciájukat, amelyre az aktuális felvételi eljárás résztvevői is …

Tovább →

Nagyon sokat profitálhattam abból, hogy a „terepen” folytathattam a kutatási tevékenységemet – interjú Fodor Márk Joszipoviccsal

2023.05.10.

Kedves Joszip! 2022 augusztusától decemberig dolgoztál szakmai gyakorlat keretében Tel-Avivban, az izraeli magyar nagykövetségen. Kezdjük az akklimatizáció folyamatával. Milyen gyorsan tudtál hozzászokni az ottani körülményekhez, …

Tovább →

Tárgyalástechnika tréning a személyes fejlődés érdekében

2023.05.08.

A Ludovika Collegium tehetséggondozó tevékenységében a tematikus íveken túl tréningalkalmak is találhatók, amelyek a hallgatók személyes soft skilljeit hivatottak fejleszteni, hogy későbbi munkakörükben az emberileg …

Tovább →

Nemzetközi lapszemle – Európa

2023.04.26.

A világban történő események megértéséhez elengedhetetlen, hogy hiteles forrásokból tájékozódjunk. Ezúttal Csóka Bercel András, a Budapesti Corvinus Egyetem Nemzetközi tanulmányok alapszakon végzett hallgatója gyűjtött össze érdekesebb …

Tovább →

News briefing – a világban zajló politikai folyamatok elmélyült megértéséhez

2023.04.24.

Április közepén tartottuk meg a félév harmadik – egyben utolsó – „news briefing” alkalmát Dr. Túry György vezetésével. A középpontban ezúttal – Kína és Délkelet-Ázsia …

Tovább →

A tehetség ünnepe – lezárult a Ludovika Collegium felvételi időszaka

Lezárult a Nemzeti Közszolgálati Egyetem kiemelt tehetséggondozó programja, a Ludovika Collegium hetek óta tartó toborzási kampánya. Az LC vezetése a Board-tagok és a közigazgatás magas

Tovább»
2023.05.26.

Közösségiség és szakmaiság a Ludovika Collegium zárókonferenciáján

A Ludovika Collegium hallgatói 2023. május 19-re szervezték meg a 2022/2023-as tanév második szemeszterére reflektáló, azt összefoglaló zárókonferenciájukat, amelyre az aktuális felvételi eljárás résztvevői is

Tovább»
2023.05.25.

Nagyon sokat profitálhattam abból, hogy a „terepen” folytathattam a kutatási tevékenységemet – interjú Fodor Márk Joszipoviccsal

Kedves Joszip! 2022 augusztusától decemberig dolgoztál szakmai gyakorlat keretében Tel-Avivban, az izraeli magyar nagykövetségen. Kezdjük az akklimatizáció folyamatával. Milyen gyorsan tudtál hozzászokni az ottani körülményekhez,

Tovább»
2023.05.10.

Tárgyalástechnika tréning a személyes fejlődés érdekében

A Ludovika Collegium tehetséggondozó tevékenységében a tematikus íveken túl tréningalkalmak is találhatók, amelyek a hallgatók személyes soft skilljeit hivatottak fejleszteni, hogy későbbi munkakörükben az emberileg

Tovább»
2023.05.08.

Nemzetközi lapszemle – Európa

A világban történő események megértéséhez elengedhetetlen, hogy hiteles forrásokból tájékozódjunk. Ezúttal Csóka Bercel András, a Budapesti Corvinus Egyetem Nemzetközi tanulmányok alapszakon végzett hallgatója gyűjtött össze érdekesebb

Tovább»
2023.04.26.

News briefing – a világban zajló politikai folyamatok elmélyült megértéséhez

Április közepén tartottuk meg a félév harmadik – egyben utolsó – „news briefing” alkalmát Dr. Túry György vezetésével. A középpontban ezúttal – Kína és Délkelet-Ázsia

Tovább»
2023.04.24.

Egyetemünk kiemelt tehetséggondozó programja, a Ludovika Collegium (LC) április 21-22-én rendezte meg hackathonját. A hackathon a Ludovika Collegium félévének egyik csúcspontja: a hallgatóknak 24 óra leforgása alatt kellett egy számukra ismeretlen kérdésre vonatkozóan javaslatokat és cselekvési tervet kidolgozniuk. A megmérettetésen az LC képzési filozófiájának megfelelően vegyes csapatok dolgoztak együtt, különböző tudományterületeken jártas hallgatók adhatták össze tudásukat egy konkrét feladat jegyében, gyakorlati célok elérésére.

Sajátos hackathon a Ludovika Collegiumé, hiszen egy féléves közös munkafolyamatba illeszkedik, úgymond az LC-kurzusok gyorsítópályájaként értékelhető. A keretet adó féléves témák ezúttal az Oktatási rendszer, valamint a Média és hírközlés voltak, a feladatkiírásokat a tematikus ívek kurzusvezetői állították össze.

Hogyan lehetne előmozdítani a társadalmi párbeszédet Magyarországon? – tette fel a kérdést Dr. Török Bernát, az Eötvös József Kutatóközpont Igazgatója, a Ludovika Collegium Média és hírközlés tematikus ívének vezetője. Szinte közhelyszerű a kérdésfölvetés, hogy a társadalom tagjai mennyire állnak valóban párbeszédben egymással: hírfogyasztási szokásaink gyakran egysíkúak, zárt hírbuborékok alapján tájékozódunk, visszhangkamrákban élünk. A csapatok feladata az volt, hogy a szabályozási oldal felől megközelítve vagy a technológia adta lehetőségeket felhasználva dolgozzanak ki cselekvési tervet a helyzet javítására.

Készítsenek javaslatot a köznevelési rendszeren belül tervezett értékelési rendszerre! – szólt a Dr. Baráth Tibor oktatási szakértő által megadott feladat. Az értékelési rendszert egy képzeletbeli, tudásalapú, nyersanyagban szegény ország vonatkozásában kellett megtervezni (design), létrehozni (implementation) és működtetni – külön kitérve a kormányzás funkcionális feladatának megszervezésére az említett szekvenciális fázisokban.

A feladatok ismertetése után a 4 fős hallgatói csapatok azonnal munkához láttak. A délután és az este során szakértői mentori segítséget vehettek igénybe, valamint elkölthették a hackathonokon szokásosnak nevezhető pizzavacsorát. A munka az Orczy-parkban, majd az LC épületében folytatódott egészen hajnalig. Reggel 9 órától pedig következtek a prezentációk a két szakterület képviselőiből álló vegyes zsűri előtt.

A hakchathon zsűrijének tagjai ezúttal Dr. Bitskey Botond, az Alkotmánybíróság főtitkára, Dr. Halász Gábor, az ELTE PPK professzor emeritusa, Dr. Kuslits Béla, a JESC ökológiai referense, Loboda Zoltán, a Digitális Jólét Nonprofit Kft divízióvezetője, Dr. Setényi János, az MCC Tanuláskutató Műhely igazgatója, valamint Dr. Ződi Zsolt, az EJKK Információs Társadalom Kutatóintézetének tudományos főmunkatársa voltak. A zsűritagok értő és támogató értékelésekkel segítették a csapatok munkáját. Nemcsak győztest hirdettek, hanem minden egyes csapatnak részletes és támogató értékelést adtak, tanácsokat a továbbiakhoz.

A legjobb közoktatási értékelési rendszert Dávid Levente (ELTE TTK), Molnár Tibor (ELTE TáTK), Pál Csaba (BCE) és Szalai Emília (NKE ÁNTK) dolgozta ki. Miután meghatározták az ideális értékelési rendszer alapelveit, kitértek a legfontosabb értékelési alrendszerek, az intézményi, az intézményvezetői, az oktatói és a tanulói értékelésre, illetve a vonatkozó adatalapú mérési lehetőségekre. Külön értékelte a zsűri, hogy nagy jelentőséget helyezett a csapat az implementáció megtervezésére, ami gyakran hiányzik a hasonló projektekből – nem csak az ötletversenyek esetén.

A Média és hírközlés kategóriában győztes javaslat, Fodor Márk Joszipovics (NKE HHK alumnusz), Schvitz Bettina Boglárka (NKE RTK), Seres Sára (NKE ÁNTK) és Vida Bernadett (ELTE ÁJK) projektje a tudatos médiahasználat eszközének kifejlesztését tűzte ki célul. A tervezett platform alapját a mesterséges intelligencia által szelektált RSS-hírfolyamok adják majd, amelyek összegyűjtik és kategorizálják az egyes eseményeket bemutató, eltérő narratívákat. Több csapathoz hasonlóan a győztesek is keresték a két nagy téma közti lehetséges találkozási pontokat, így koncepciójuk részeként egy középiskoláknak szóló, a közéleti témákkal kapcsolatos tájékozottságot előmozdító tananyagfejlesztési munka körvonalait is felvázolták.

Velkey György László, az LC programigazgatója, a hackathon főszervezője a bemutatókhoz kapcsolódó rövid köszöntőjében azt emelte ki, hogy a hackathon struktúrájában visszatükröződik a teljes LC-küldetés. A tehetséggondozáshoz ugyanis két dolog szükséges: munka és közösség, a hackathon pedig éppen erről szól, munkáról, együttműködésről, az eredmények megosztásáról és a visszajelzések beépítéséről. Biztosak vagyunk abban, hogy nagyon tanulságos volt az intenzív közös munka a résztvevők számára.

Írta: Hajnal Dominik
Fotó: Frech Helga

Kapcsolat

+36 1 432 9000 /20 885
info@ludovikacollegium.hu 

1083 Budapest, Ludovika tér 2.

Hasznos linkek

uni-nke.hu
Sütikezelési tájékoztató
Adatvédelmi tájékoztató

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem weboldala sütiket használ a weboldal működtetése, használatának megkönnyítése érdekében. Bővebb információt a Sütikezelési Tájékoztatóban talál.
Elfogadom a javasolt sütibeállításokat